لیست اختراعات ساناز كمالي
ضربان ساز مصنوعي قلب با ايمپالس هاي الكتريكي جهت تشخيص و جلوگيري از آريتمي برادي كاردي و تاكي كاردي غير تهاجمي كه منجر به حمله آنژيمي انفاركتوس ميوكارد و آترواسكلروز عروق كرونري براي تكميل مدار الكتريكي در يك سيستم پيس ميكر دو قطب مخالف (مثبت و منفي) لازم است . الكترودهاي دستگاه پيس ميكر ممكن است يك قطبي يا دو قطبي باشند . در نوع يك قطبي ، الكترود منفي در داخل قلب و الكترود مثبت در خارج قلب جاگذاري مي شود . در الكترود دو قطبي ، الكترودهاي مثبت و منفي هر دو روي يك سيم واحد به فاصله كمي از هم قرار گرفته و در داخل قلب كار گذاشته مي شوند . يك يا دو سيم ( كه ليد نيز ناميده مي شوند)؛ سيم هاي راهنما ( سيم هاي ليد ) سيم هاي انعطاف پذير روپوش داري هستند كه سيگنالهاي الكتريكي را از مولد پالس به قلب منتقل ميكنند. ليدها ممكن است سيگنال ها از قلب به مولد پالس را نيز تقويت كنند. يك انتهاي ليد به مولد پالس متصل ميشود . انتهاي الكترود ليد ، ممكن است در دهليز ، بطن يا هر دو قرار داده شود كه اين مورد به حالتي كه نيازمند جايگذاري پيس ميكر است بستگي دارد. پيس ميكري كه دهليز راست يا بطن راست را پيس (منظم) ميكند،پيس ميكر « تك حفره » ناميده مي شود و پيس ميكري كه هم دهليز راست و هم بطن راست را منظم ميكند و نيازمند دو ليد منظم كننده است ، پيس ميكر « دو حفره اي » خوانده ميشود
توسط ميكروكنترلر قدرتمند ARM11 وظيفه اين كنترلر ها با توجه به برنامه نوشته شده پردازش عملكرد دستگاه و ارسال ديتاهاي لازم را به قطعات ديگر مجموعه مي باشدكه با استفاده از دوربين هوشمند CMU جهت شناسايي و ضبط و تحليل مسير براي نابينا و قدرت بالاي تصميم گيري PLC ، LOGO روبات حركت خودكار بر روي مسير را خواهد داشت كه اين دستگاه توسط اپراتور قابليت برنامه ريزي هوشمند حركت را دارد تا مسير مشخصي براي انتقال به قسمت هاي مختلف منزل داشته باشد . و همچنين استفاده از PID CONTROLER و تظيم هوشمند ارتفاع روبات با نابينا توسط برد PUy18n باعث ميشود كمترين خطا از كار بصورت اتوماتيك ارتفاع خود را با نابينا تنظيم مي كند تا بدون هيچ گونه آسيبي نابينا را جابه جا بكند و در حين جابه جايي و اعلام مسافت طي شده در منزل بصورت ديجيتالي نشان دهنده يا گويا اعلام بكند همچنين توسط سيستم اولتراسونيك بسيار هوشمند جهت پيدا كردن مسير و موانع موجود.
\\"دستگاه شبيه سازفشارريل سوخت، جهت تشخيص توان پمپ سوخت در مسيرسوخت رساني موتورهاي انژكتوري\\"عموما\\"براي تشخيض قدرت(توان) پمپ هاي سوخت مورداستفاده قرارميگيرد. درحال حاضرهيچگونه ابزارمخصوصي براي تعيين خرابي مطلق پمپ سوخت درمسيرسوخت رساني وجودنداشته وعمدتا\\"افرادبرحسب تجربه بامشاهده حجم خروجي يافشاربنزين درحال تخليه ازموتورتشخيص خرابي راداده كه عمدتا\\"داراي خطاميباشد.راه حل مربوطه به شرح ذيل ميباشد: بازمان سنجي برروي پمپ هاي معيوب موتورهاي بنزيني كه به روش حجمي به شكل ذيل محاسبه ميگردد.در اين روش مستقيماً حجم بنزين جريان يافته از منبع بنزين را بر حسب واحد حجمي در زمان معين اندازه گرفته و سپس دبي را در واحد زمان محاسبه مي كنيم. كرنومتر، ظرف با حجم مشخص كه متناسب با ميزان دبي بوده و ممكن است از يك ظرف كوچك تا بشكه تغيير كند. ابتداحجم ظرف را محاسبه كرده و سپس جريان منبع بنزين را وارد ظرف مي كنيم و زمان لازم براي پر شدن ظرف را با كرنومتر اندازه مي گيريم، دبي جريان از فرمول زير بدست مي آيد : Q = دبي (ليتر در ثانيه) v= حجم ظرف (ليتر) T= زمان پر شده ظرف در ثانيه Q = V / t پس ازانجام آزمايش حجم قابل قبول بنزين براي تاييدسلامت پمپ سوخت مشخص ميگردد.براي عيب يابي پمپ هاي سوخت ،درابتداكليدلمسي براي برقراري جريان برق به محل قرارگيري درسوكت دسته سيم اصلي موتوروصل ميگرددتا بالمس Powerكليددرزمان تنظيم شده(براساس نوع موتور)به روشR.S ،بنزين درمسيرسوخت رساني جريان يابد(زمينه فني اختراع).باوصل نمودن شيلنگ ورودي سوخت به لوله ورودي مخزن شبيه سازريل سوخت،سوخت واردمخزن ميگردد. پس ازقطع ارتباط كليد درزمان تنظيم شده،جريان سوخت متوقف ميگردد.كليدلمسي به روشR.S جريان سوخت موتور راقطع ووصل مينمايد.باتوجه به اينكه پمپ هاي سوخت نيم سوزشده باخنك شدن پمپ،عملكردوفشارحدودا\\"مناسبي رانشان ميدهدودرتشخيص عيب خطاايجادمينمايدلذاميبايست درزمان كم فشارلازم به پمپ سوخت واردگردد،براي اين كار ازفشارشكن مخروطي به روشn.pدرمسيرورودي سوخت مخزن شبيه سازاستفاده ميگردد.(زمينه فني اختراع) پس ازانجام عمليات فوق، باقراردادن مخزن درسطح صاف، ميزان حجم بنزين ورودي به مخزن راباتوجه به درجات روي مخزن مشاهده مينماييم.براي خودروهاي گروه سمند،پارس و405،درصورتيكه خروجي سوخت بامسيربازلوله اصلي(بدون فشارشكن مخروطي) در15ثانيه700سي سي وبامسيرتحت فشار (استفاده ازفشارشكن مخروطي)در60ثانيه800سي سي باشدپمپ سالم بوده ودرصورتيكه حجم سوخت كمتراز800سي سي باشدنشان دهنده توان پايين پمپ وخرابي آن است.
به پيوست
درابتدا درپوش پيچي روي اتاق راباز كرده وبراي جدا كردن سر شيلنگ هاي منتهي به پمپ بنزين بايد ضامن آنرا به پايين فشار داد و آنرا كشيد. ممكن است ضامن خيلي سفت باشد و با فشار نوك انگشت به اندازه لازم پايين نرود، از اين رو از وسيله اي مثل سر پيچ گوشتي كمك گرفته مي شود. سوكت برق هم داراي خار و ضامني است كه مانع از بيرون آمدن آن مي شود اما دسترسي به آن مشكل تر از ضامن شيلنگ است. براي آزاد كردن اين ضامن بايد از يك پيچ گوشتي بسيار نازك يا تكه اي سيم مفتولي باريك دولا استفاده نمود ، قبل ازبازكردن درجه داخل باك ثابت كننده خميده رامابين باك واتاق به صورت حلقه اي به دوردرجه داخل باك قرارمي دهيم،سپس بااستفاده ازقرقره هاي پلاستيكي شيارداربه صورت حركت ريلي برروي ثابت كننده باك باعث محكم شدن آن برروي اتاق(بدنه) مي گردد.استفاده ازاهرم خميده براي به حركت درآوردن قرقره برروي ثابت كننده روش مناسبي براي پايين آوردن زمان وبالابردن دقت قرارگيري قرقره درجاي مناسب وآسيب نرسيدن به دست مي باشد.سپس باابزارمخصوص مجموعه درجه داخل باك رابازنموده وازداخل باك بيرون مي آوريم. مجموعه درجه داخل باك در راستاي بالا-پايين داراي فنري است كه باعث مي شود وقتي از جاي خود خارج مي شود، مقداري بلند تر شود. موقع باز كردن اين خاصيت مشكلي ايجاد نمي كند اما در هنگام بستن، وقتي واشر لاستيكي (O-Ring) را در جاي خود قراردهيم و پمپ را - در جهت درست - به داخل باك قرار دهيم، بايد آنرا با دست به پايين فشار داده و نگهداريم تا در پيچي پمپ بسته و كاملا سفت گردد. هنگام بستن پمپ، جاگذاري واشر لاستيكي بسيار مهم است زيرا اگر به طور صحيح قرار نگيرد، بنزين به داخل چاله پمپ نشت كرده بوي بنزين در اتاق مي پيچد و در كل بسيار خطرناك است. وقتي پمپ كاملا بيرون آورده شده باشد واشر را راحت مي توان در جاي خود، بر روي لبه دريچه اي كه پمپ داخل باك مي شود قرار داد. پس از آن به آرامي پمپ را داخل مي كنيم كه واشر از جاي خود بيرون نپرد.درپايان عمليات بااهرم خميده نسبت به بازنمودن قرقره هاوآزادنمودن ثابت كننده باك اقدام مينماييم.فشاروارده ازسوي ثابت كننده امكان هرگونه دفرمگي دهانه باك راسلب مي كند.
موارد یافت شده: 5